Διατροφή για υγιές δέρμα και λαμπερή επιδερμίδα

Οι γυναίκες ασχολούμαστε περισσότερο με την αγορά προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας. Το δέρμα αποτελεί όργανο του σώματός μας όπως και τα υπόλοιπα. Για ένα υγιές δέρμα, η διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό επίσης!

  • Καλύπτει το σώμα.
  • Μας προστατεύει από: εξωγενείς περιβαλλοντικούς παράγοντες
  • Από επιβλαβείς ουσίες
  • Από την εισβολή μικροοργανισμών
  • Από μηχανικές βλάβες και από την ακτινοβολία.

Λειτουργίες του εσωτερικού του δέρματος

Στο εσωτερικό του δέρματος λαμβάνουν χώρα πολλές και περίπλοκες διαδικασίες. Για παράδειγμα η ρύθμιση της ομοιόστασης του σώματος και η θερμοκρασία του.

Επίσης, έχει νευρικές απολήξεις που μας δίνουν την δυνατότητα να ‘αισθανόμαστε’ ένα άγγιγμα και να νιώθουμε πόνο με κάποιο ερέθισμα. Το κυριότερο, αποτελεί μέρος του ανοσοποιητικού μας συστήματος, αφού προστατεύει από την είσοδο μικροβίων στο εσωτερικό του σώματος.

Φυσικά αντιοξειδωτικά

Ανεξαρτήτως φύλου όλοι θέλουμε να έχουμε υγιές και σφριγηλό δέρμα που να λάμπει και ειδικά οι γυναίκες ενδιαφερόμαστε πολύ για την όψη του προσώπου μας χρησιμοποιώντας συχνά διάφορες ενυδατικές κρέμες ή διάφορα προϊόντα μακιγιάζ για την βελτίωσή της.

Η φύση όμως έχει προβλέψει γι’ αυτό πριν την έναρξη κατασκευής καλυντικών ομορφιάς και περιποιήσης σώματος προσφερόντας μας τα “αντιοξειδωτικά”.


Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που περιλαµβάνονται στα τρόφιµα και προστατεύουν το γενετικό µας υλικό (DNA), εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες που ευθύνονται για την καταστροφή του DNA και έχουν σαν αποτέλεσμα την χαλάρωση και την γήρανση.

Τα 3 βασικά βήματα για υγιή επιδερμίδα είναι:

  • Η καλή ποιότητα ύπνου,
  • Η σωματική άσκηση
  • Η διατροφή.

Φαίνεται λοιπόν ότι τα φαγητά που βάζουμε στο πιάτο μας μπορούν να βοηθήσουν το δέρμα μας.

Βιταμίνες C και E


Η διατροφή με βιταµίνη C και η βιταµίνη Ε αποτελούν τις κυριότερες αντιοξειδωτικές δυνάμεις, διαθέτοντας παράλληλα ισχυρή φωτοπροστατευτική δράση.
Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την σύνθεση του κολλαγόνου, της πρωτεΐνης που αποτελεί τη βάση όλων των συνδετικών ιστών.
Η έλλειψή της, εκτός των άλλων, συνεπάγεται και µειωµένη ικανότητα επούλωσης των πληγών, γεγονός που καθιστά ακόµη πιο σηµαντική την επαρκή πρόσληψή της. ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ: πορτοκάλι, µανταρίνι,ντομάτες,μπρόκολο, λεµόνι, γκρέιπ-φρουτ (κυρίως εσπεριδοειδή), ακτινίδιο, φράουλες, αλλά και σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, µαρούλι), πιπεριά και µαϊντανό, η φρέσκια νωπή γύρη αγριολούλουδων(που μπορείτε να βρείτε εδώ).

Η βιταµίνη Ε δρα επίσης προστατευτικά στα κύτταρα του οργανισµού και επιβραδύνει τα σηµάδια φθοράς του χρόνου, παρεµποδίζοντας το σχηµατισµό των ελευθέρων ριζών.
ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ:φυτικά έλαια, κυρίως το ελαιόλαδο, οι σπόροι σιταριού, τα αυγά, τα δηµητριακά, οι ξηροί καρποί και τα πράσινα λαχανικά, η φρέσκια νωπή γύρη αγριολούλουδων(που μπορείτε να βρείτε εδώ).

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α είναι σημαντική για την ελαστικότητα και σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για ένα υγιές δέρμα είναι απαραίτητη.
ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ: συκώτι, αυγά, φρούτα και τα λαχανικά µε βαθύ κίτρινο ή πορτοκαλί χρώµα, όπως η ντοµάτα, το πεπόνι, το καρότο και πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, το µαρούλι και τα πράσινα χόρτα, η φρέσκια νωπή γύρη αγριολούλουδων(που μπορέιτε να βρείτε εδώ).

Ιχνοστοιχεία και Σελίνιο

Τα ιχνοστοιχεία φαίνεται και αυτά να βοηθούν στην καλή διατήρηση της επιδερμίδας μας.
Το σελίνιο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει σημαντικά την καταστροφή του δέρματος από τον ήλιο. Προσθέστε το στη διατροφή σας και δεν θα χάσετε!
ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ: δημητριακά ολικής αλέσεως, θαλασσινά και ξηροί καρποί, το αρκουδόμελο(που μπορείτε να βρείτε εδώ).

Ψευδάργυρος

Άλλο ένα βασικό ιχνοστοιχείο για υγιές δέρμα αποτελεί ο ψευδάργυρος , ο οποίος φαίνεται να προστατεύει το DNA των κυττάρων.
ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ: οστρακοειδή , μαλάκια, κρέας ,μανιτάρια, σύκα , κρέας και ξηροί καρποί.

Άλλη κατηγορία ουσιών µε αντιοξειδωτική δράση αποτελούν τα φλαβονοειδή που συναντώνται στο τσάι, τις φράουλες, τα κρεµµύδια, τα µήλα, τις πατάτες, τις µπανάνες και το κόκκινο κρασί.

Ενυδάτωση

Τέλος βασικό μέρος για την ανάπλαση της επιδερμίδας και την λαμπερή όψη της αποτελεί και η ενυδάτωσή της.
Το νερό αποτελεί την κύρια πηγή ενυδάτωσης του οργανισµού και ιδιαίτερα του δέρµατος. Καµία κυτταρική λειτουργία δεν µπορεί να γίνει χωρίς αυτό. Επίσης, βοηθά στην αποβολή των τοξινών και κάνει το δέρµα πιο ελαστικό. Καθιστά µια πρόσληψη της τάξης του 1 – 1,5lt ηµερησίως απαραίτητη.
Πριν λοιπόν ενδιαφερθούμε για την αγορά καλλυντικών περιποίησης της επιδερμίδας και μακιγιάζ ας προσθέσουμε στην διατροφή μας τρόφιμα που αναζωογονούν , προστατεύουν και περιποιούνται όχι μόνο το δέρμα μας αλλά και ολόκληρο τον οργανισμό μας, προσφέροντάς μας υγιή οργανισμό και κατά συνέπεια δέρμα που ακτινοβολεί και μας γεμίζει αυτοπεποίθηση.

Μερικά από τα φυσικά προϊόντα, που μπορούμε να προσθέσουμε στη διατροφή μας, για να προστατεύσουμε την επιδερμίδα μας,είναι τα μελισσόκομικά προϊόντα (εδώ), που μπορείτε να τα βρείτε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα(εδώ).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *